mandag 9. juni 2008

Juni 2008

Torsdag 5. juni var jeg i Oslo for å intervjues av den Amerikanske Ambassade. Jeg var ganske trøtt da jeg måtte stå opp 04.30 for å rekke det første flyet fra Molde. Jeg kom meg til Oslo, til AFS kontoret og til Ambassaden til riktig tidspunkt. Jeg møtte opp på AFS kontoret kl. 10.15 og ei gruppe på ca 10 stk spaserte til Ambassaden.

Vi kom dit, måtte vente på å gå gjennom sikkerhetskontrollen, måtte gå bort til ei luke og levere inn pass og få kølapp før vi måtte vente enda lenger. Intervjuet var noen få spørsmål (på engelsk) som egentlig var helt greie. Så var det ferdig og jeg, Ingrid og Øystein vandret rundt i byen som noen bønder som plutselig stod midt i ei rundkjøring før vi vant ut at det var bilvei (det skjedde opptil flere ganger i samme rundkjøringa).

Etter ca en time på Aker brygge etc. var vi foran Ambassaden igjen, nå klar for en mottakelse. Vi måtte gjennom sikkerhetskontrollen en gang til, før vi kom inn i et av Ambassadens lokaler. Vi ble servert amerikansk brus og snacks, fantastisk.
Ambassadøren kom og snakka til oss og vi fikk mange bra brosjyrer og alt var bare topp.

Så var det bare å slappe av i varme Oslo. Jeg og Ingrid dro for å bade på Sognsvann, men gikk på feil t-bane og endte opp i Slemdal. Huff, så utrolig komisk.
Etter 1.5 time var vi på Sognsvann og badet/solte oss. Utrolig koselig.

Jeg og pappa kom oss på det siste flyet fra Oslo til Molde og kl 01.00 var jeg i seng.
En lang, men veldig koselig tur - absolutt!

Ingrid har også fått vertsfamilie i Delaware. Mor, far og datter på 17. Øystein har fått vite at vil bli plassert i Kansas og jeg venter fortsatt på å få mer informasjon. Helle trodde mest sannsynlig at jeg kom til å komme til enten Tennessee, Georgia eller North eller South Carolina.
Ca. 1/2 av studentene som har fått familie nå. Og bare 2 mnd. til avreise!
Åh, så spennende!!

<3
anne grete

Ingen kommentarer: